پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۰۳

انواع تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال را می‌توان به سه دسته اصلی تقسیم کرد:

1. تحلیل الگوها: در این نوع تحلیل، الگوهای قیمتی و شکل‌های تکراری در نمودار قیمت‌ها بررسی می‌شوند. به عنوان مثال، الگوهای مثل سه‌شمعی، دو قله و دو ورود و غیره. این الگوها می‌توانند نشان‌دهنده تغییر جهت قیمت یا ادامه روند قیمت باشند.

2. تحلیل شاخص‌های فنی: در این نوع تحلیل، از شاخص‌های فنی مختلف برای بررسی و تحلیل نمودار قیمت‌ها استفاده می‌شود. این شاخص‌ها ممکن است شامل شاخص‌های میانگین‌گیری مانند میانگین متحرک ساده یا شاخص‌های مبتنی بر حجم معاملات و میانگین‌های حجم باشند. این شاخص‌ها به کمک روابط و قوانین ریاضی، الگوریتم‌های خاصی برای تحلیل و پیش‌بینی روند قیمت‌ها ارائه می‌دهند.

3. تحلیل خطوط روند: در این نوع تحلیل، با استفاده از خطوط روند، سطوح حمایت و مقاومت و خطوط روند دیگر، روند قیمت‌ها بررسی می‌شود. خطوط روند می‌توانند به صورت خطوط رو به بالا (روند صعودی)، خطوط رو به پایین (روند نزولی) و خطوط جانبی (روند آشفته) باشند. این خطوط می‌توانند نقاط ورود و خروج ممکن در بازار را تعیین کنند.

هر یک از این روش‌ها مزایا و محدودیت‌های خود را دارند و بسته به شرایط بازار و ترجیحات شخصی، می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

همچنین، استفاده از تلفیق این روش‌ها ممکن است تحلیل دقیق‌تری ارائه دهد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.